Sista sommarlovsdagen!

Idag är sista dagen innan skolan börjar... Jag känner min redan trött när jag tänker på det :(

Jag har iaf fått lite önskemål om att jag ska skriva lite mer om Elwis och mina kommande tävlingsplaner.

Jag kan börja med att berätta att jag ska tävla Lätt Rak x2 med Lakriz den 28 i Boden. Egentligen är de klubbmästerskap, men jag ska bara tävla vanligt med Lakritz och inte cup. Jag känner att hon inte är riktigt redo för cup än... ;) (Vi har bara kommit i mål en gång utav alla 4 lättstarter)
Sen har jag inga fler tävlingsplaner för tillfället.

När de gäller Elwis så får jag ju snart börja med hoppträningen, och de ska bli spännande och se vad han går för.
Nu kan han gå i sele utan problem och vi tränar fortfarande på att vara på olika platser utan stress.
Han är snäll och lungn när man ska ta upp han, men i famnen kan han "trampa" runt lite grann. Lite sprattlig också när man ska sätta ner honnom på marken, men vi tränar vidare...
Ibland har han visat lite tecken på aggresivitet. T.ex. "attackerat lite smått" i buren och gett några hårda bett när man har haft han i famnen och så, men det är ingenting jag oroar mig för att det ska bli värre. 
Jag försöker vara med han lika mkt i buren som utanför så jag hoppas att just aggresiviteten glöms bort...
Några possitiva saker om honnom är att han är hur skuttig och busig som helst! Han brukar göra lyckohopp nästan hela tiden. Och så har jag lärt honnom att "upp" betyder att man ska stå på bakbenen. Så varje gång jag säger upp ställer han sig upp och får en liten fruktbit ♥
Han är lättlärd och tillgiven så jag ska försöka mig på att lära han hoppa upp i famnen...

Där fick ni lite från Elwis ;)

Och så får ni en bild när Lakritz hoppar en meter :D

Finaste tjejen! ♥ Blir att göra ytterligare en meter till hindret...

//Linnea

Glöm inte att läsa Wilmas blogg!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Så du vill typ sova hos mig? :D

2011-08-21 @ 15:41:02
URL: http://HanneHanna.devote.se
Postat av: Wilma

sv: Ja Tsi hoppar skit snyggt när hon väl vill men tjurig är hon , tror att Elwis kommer att hoppa hur fint som helst kram <3

2011-08-22 @ 14:09:33
URL: http://rabbitever.blogg.se/

Innan du kommenterar:
• Alla elaka kommentarer tas bort!
• Tipsa mig gärna om du har några råd!
• Jag vill gärna höra era synpunkter!
• Blogg tips är välkommna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0