Morgan R.I.P.

















Hade kunnat ladda upp hur mycket bilder som hälst, men här får det räcka!

Morgan

Född: 25 maj 2010
Död: 29 september 2010 
e: okänd u: okänd
Vädursblandning, dock var han helt olik en vädur.
Ägare: Linnea Nordberg

Meriter
Tävling:
Rak: -
Krok: -
Höjd: -
Längd: -

Träning:
Höjd: 20 cm
Längd: 40 cm

Om Morgan
Morgan var en nyfiken och pigg hane. Han var ett litet charmtroll som alltid trodde att han var störst, viktigast och vackrast. Han är den enda kaninen jag träffat med en så stor personlighet! Man kunde direkt se när han blev glad, trött eller irriterad. Nu kanske det inte låter så speciellt, men han visade värkligen sina väldigt kännslor tydligt.

Redan på första hoppträningen sprang han som en tok och hoppade över hindrena högt. Han tyckte att hoppning var jätte kul. Så fort han såg ett hinder så sprang han och hoppade det, om och om igen... Ibland blev han lite sur när man tränat klart och lyfte bort han från hinderbanan. Då kunde man få ett litet tjuv nyp! Men alldrig att han bet annars, bara då när man slutat träna hoppning...

Jag sörjer han än idag för att han gick bort så tidigt... Han hann alldrig fiktigt få en chans här i livet. 
Det var såhär han gick bort...
Vi skulle kastrera honom för att vi ville kunna ha Morgan och Lilla Lakritz ihop ibland. Så sedan när han sövdes ner för kastrering så slutade han att andas och det började rinna blod ur näsan och munnen.
Vetrinärena konstaterade att han hade en lungmissbildning sen födseln! Så vi hade alltså köpt han sjuk.

Efter skolan när jag och mamma skulle hämta hen den "ny kastrerade" Morgan så visste jag inte om att han var död så jag pratade och skrattade helt oberört. Men sedan på vägen upp till Gammelstads djursjukhus så sa plötsligt mamma allvarigt: 
Nu är det så att veterinärena ringde upp mig på jobbet och sa att Morgan inte överlevde kastreringen, så nu hämtar vi hem han och gör iårdning en gravplats...
What?! Sen kom allting så fort, jag började stor tjuta så tårarna bara sprutade och det ända jag tänkte på var: Morgan är död! Morgan är död! DET KAN INTE VARA SANT!!!

Jaa, vi hämtade hem han i en liten kist-liknande kartongbox som vi sedan begravde han i...
R.I.P. Morgan! Du är min ängel! ♥

Nu sitter jag här och storgråter och kan skriva hur mycket mer som hälst! Men för att inte bli jobbig så slutar jag här...

//Linnea

Kommentarer
Postat av: Nova

Asså åh, jag gråter me <3 :(

2011-06-12 @ 08:43:05
URL: http://novas.devote.se
Postat av: Victoria

ååh :(( jag klarar inte av att läsa detta utan att det börjar rinna tårar...

själv har jag två kastrerade hanar..

2011-08-16 @ 22:26:06
URL: http://vickevictoria.blogg.se/

Innan du kommenterar:
• Alla elaka kommentarer tas bort!
• Tipsa mig gärna om du har några råd!
• Jag vill gärna höra era synpunkter!
• Blogg tips är välkommna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0