Sura kaniner...

Urk och blä när kaninerna är på dåligt humör :(

Lakritz verkar vara i sin lilla brunstperiod men istället för att lägga sig ner och brunsta så springer hon omkring som en tok på promenderna och gömmer sig i huset som är i buren. Nice.

Elwis vet jag inte riktigt vad han vill, i ena stunden är han "mattes gosis" och i andra stunden "dra åt h*lvete".
Man blir ju själv på dåligt humör då...

Tur att det är soligt väder!  (Jag tog bort snöflingorna från bloggen om ni inte märkt det)


Sur kanin -.-

//Linnea

Kommentarer
Postat av: Filippa

Hej, överfin blogg. Jag vill bara säga att kaniner och katter kan funka, men håll koll på de:

Jag har 2 söta kanin ungar, en ena fick ett sår(som vi nu tror att en katt lyckats få in en klo när han låg i vårsolen, och dragit ner och upp den). Detta märkte vi på kvällen och han mådde bra och skuttade runt som vanligt, helt vanligt. Mamma sa att vi skulle gå ut och titta till honom lite mer imorgon och se hur det ser ut osv. Direkt när vi kom innanför dörren såg vi honom, han mådde helt enkelt INTE bra, han andades tung och rassligt(man kunde helt klart höra hans andetag) och han var jätte lugn(ovanlig, han var en busig liten kanin) och satt bara på samma ställe och åt inget. Vi gick in igen och sökte upp numret till en veterinär och hon tyckte vi skulle åka dit, så ja, där var vi och skulle kolla hur han mådde och hur han mådde. Hon kom sedan fram till att såret mellan nosen och ögat var 1 cm djupt! Han hade blod på nosen och hon kom fram till att såret var från huden in till näsan(därav svårheten av andningen). Hon tyckte det var mycket märklig och tog nässprey på honom, då blev han pigg!! Men sedan trött när det genast täppte till igen. Helt plötsligt när de kollade på såret så.. dog han. Han hade tagit sitt sista rassliga andetag, han orkade inte mer helt enkelt.. Så nu ligger han i en kartong, och ska begravas imorgon under jord. Curry, min älskade kanin lever nu inte längre. <3 Det var hemskt, hans bror Cocos kollade nyfiket(och lika glad som vanligt) ut ur buren när vi kom hem, utan en levande kanin. Det har varit en hemsk dag med tårar hela dagen, inte en torr stund.. nu sitter jag här igen, gråter. Vi gjorde allt vi kunde, men nu slutade det såhär, värdens finaste Curry <3 R.I.P CURRY, 4 APRIL 2012



(du får lägga ut det på din blogg om du vill.. annars kan du bara kommentera här och skriva något, gör som du vill)

2012-04-04 @ 21:14:19
Postat av: Hedda

hahahahaha tror Elwis och Malte har samma problem... = Första vårens hanighet... Malte vägrar låta mig ta i honom, och sen sitter hans nos nästan fast i min handflata för att det luuuuuktar goooott... ;-P

2012-04-04 @ 22:15:56
URL: http://dumlesdagbok.blogg.se/
Postat av: Sara

Sura kaniner är inte roliga..



Sv: Tack! Ja, visst e han fin :)Längtar verkligen tills jag får hem han.

2012-04-05 @ 13:11:01
URL: http://biancakanin.bloggplatsen.se
Postat av: Ebba

Sådär som Lakritz gör min ena honkanin alltid när hon brunstar, haha.

2012-04-07 @ 14:32:18
URL: http://ebbaostergren.blogg.se/

Innan du kommenterar:
• Alla elaka kommentarer tas bort!
• Tipsa mig gärna om du har några råd!
• Jag vill gärna höra era synpunkter!
• Blogg tips är välkommna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0