Svar på tal! #Maskspecial!

Alexandra om Jag blir så trött...:
Hur märker man om dom får det, syns det i bajset? :s

Svar: Kaniner har alltid mask naturligt, det är först när det blir ett överskott som dom syns.
Om man misstänker mask så kan man kolla om det finns ägg runt analöppningen eller om kaninen magrat av vid ryggen eller över bakdelen. Kika också i lådan efter små smala vita maskar, men jag har bara märkt av masken ur dom färska bajsbollarna.


Han måste ha fått masken från nå lösspringande katter eller hundar. När han gräver i marken förståss...

//Linnea

Kommentarer
Postat av: frida

Mask sprids inte bara så där, då måste en katt med mask ha bajsat där han gräver i så fall :)

Hund med mask tror jag dock inte på :)

2012-04-18 @ 18:30:41
URL: http://bjorkehallskaniner.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej! Jag har inte avmaskat mina kaniner någonting. Är det ett måste? Hur får dom mask?? :)

2012-04-18 @ 20:49:10
URL: http://bodenryttare.blogg.se/

Innan du kommenterar:
• Alla elaka kommentarer tas bort!
• Tipsa mig gärna om du har några råd!
• Jag vill gärna höra era synpunkter!
• Blogg tips är välkommna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0