Hemma från Skördehelgen!

Till att börja med så har tydligen någon varit in på min blogg och bloggat. Nu är lösenordet ändrat så jag hoppas på att inget mer sådant händer!
Har fortfarande trogna besökare varje dag fast bloggen inte uppdaterats på ett tag. Riktigt motiverande faktiskt!
Nu vidare till helgen...
 
På fredagen direkt efter skolan for vi iväg till Boden där vi skulle tävla en kvällstävling.
Det kom lite droppar från himlen men sen blev det sol kvällen ut.
Efter tävlingens slut åkte vi till stallet där kaninerna skulle övernatta och sen vidare hem till Cecilia där jag, Moa, Hanna, Wilma, Jennifer, Vickan och Alecs övernattade.
 
Dagen efter steg vi upp kl halv 8 och begav oss till tävlingsplatsen som var mitt i Boden på Skördefesten.
Påväg från stallet till tävlingsplatsen, lyckades vi få in 22 kaniner och 3 människor i en bil. Det var packat!
Vi höll igång alla tävlingsklasser, en monter med lotteri och försäljning samt prova-på-hoppning hela dagen lång!
På kvällskvisten åkte vi till BRK (Bodens ridklubb) och red lite på trillingarnas söta ponny Dumle och en annan häst. Det var jättekul att vara med "kaninhopparna i stallet" :D
Ca kl 11 när vi precis skulle åka så gick brandlarmet igång. Det brann inte utan ungdomssektionen hade hängt upp balonger i ridhuset för morgondagens "Hästens Dag". En brandbil kom fullt utrustad med brandmän och med ljusen på, Alecs hittade sin kärlek! ;)
Kul och spännande avslutning på dagen!
 
Söndag som därmed var sista dagen på kaninhoppar helgen och sista dagen på Skördedagarna 2012 var här.
Vi var på tävlingsplatsen 8.10 och avslutade tävlingen 21.30, en lång och tröttsam men en rolig dag fast jag fick en liten utskällning av några och nu i efterhand så förstår jag att jag faktiskt behövde den!
 
En flock runt prisborden :0)
 
Tävlingsresultat får ni imorrn, hehe! :P
 
//Linnea

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Fina priser men det såg ut som alla ville ha en eller 2. När kommer din kanin unge?

Svar: Haha, fråga mig nu ;)
//Linnea

2012-08-28 @ 15:52:09

Innan du kommenterar:
• Alla elaka kommentarer tas bort!
• Tipsa mig gärna om du har några råd!
• Jag vill gärna höra era synpunkter!
• Blogg tips är välkommna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0