Foderbyte!

Hade tänkt att byta foder från "Carrier" till "Rabbfor". Har haft "Rabbfor" förut men ville testa "Carrier" och så fastnade jag för det.
Nu har jag forskat lite i det bästa billiga fodret och jag kom fram till att jag ska börja köpa "Rabbfor" igen!

Carrier

 

Protein

14,0

Växttråd (fiber)

12,5

Fett

4,0

Bra proteinandel, fiberandelen är för låg (vanligt bland kaninfoder) och om man ska vara petig är fettandelen för hög.

Rabbfor

 

Protein

17,5

Växttråd (fiber)

13,5

Fett

3,3

För högt proteininnehåll. Helt ok på fiberandelen, bättre än många foder. Fettandelen är också bra, om kanske lite hög.
Det är dock det bästa och mest prisvärda fodret man kan hitta i norr.

 

Det viktigaste av allt är ändå ett bra hö! Kaninerna klarar sig på bara hö om det är i bra kvalite. Inget bra hö = ingen bra kanin.

//Linnea


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag använder stampe säck och kanin complete och jag tycker det är bra :) Vilket hö har du?

2012-02-21 @ 14:30:20
URL: http://malinastroom.blogg.se/
Postat av: Johanna

SV; nej undra bara, sett bilder från både och :)

2012-02-21 @ 15:41:09
URL: http://johannagudinge.blogg.se/
Postat av: micki♥

nu undrar jag om du vill ha chansen att vinna dagens blogg på min blogg! Roligt om du skulle vilja vara med, tack och hej!

2012-02-21 @ 17:27:09
URL: http://fantafyllo.blogg.se/

Innan du kommenterar:
• Alla elaka kommentarer tas bort!
• Tipsa mig gärna om du har några råd!
• Jag vill gärna höra era synpunkter!
• Blogg tips är välkommna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0