Svar på tal!

Victoria om Gerbilerna!:
Vad menar du med att de levde fel? :o
Och att du aldrig mer ska köpa från Grossist?

Svar: Det jag menar med att gerbilerna levde fel var att dom hade en på tok för liten bur, dessutom så var det en gallerbur vilket man inte ska ha till gerbiler. Dom hade ett springhjul som är totalt olämpligt för gerbilernas ryggar + att det kan framkalla ett "beroende". 
Det var att jag inte visste bättre då jag bara var ca 9 år. (Dom på djuraffärerna vill sälja så mycket som möjligt så dom ska man inte fråga om råd, vilket jag då gjorde...)  

Grossist = Djuraffär/ Zoobutik mm...
Jag vill inte köpa djur från grossister för man vet aldrig vad man får för "vara". Djuret kan ha lämnat sin mamma för tidigt, den kan ha dolda defekter, djuraffärerna har oftast små burar och dom blir knappt hanterade.

Hoppas att du förstår min mening :)


Här ser vi ett exempel på att gerbilen måste springa i en onaturlig vinkel som förstör ryggen ordentligt.

//Linnea

Kommentarer
Postat av: <3Ellen!!

tack för tipset för toaletten ;)

2012-01-08 @ 17:42:46
URL: http://www.karamellen-ellen.blogspot.com

Innan du kommenterar:
• Alla elaka kommentarer tas bort!
• Tipsa mig gärna om du har några råd!
• Jag vill gärna höra era synpunkter!
• Blogg tips är välkommna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0