Svar på frågestunden! #3

Vad är de högsta dina kaniner har hoppat? - Jag har inte provat att hoppa högre än 50 cm med Lakritz. Elwis är inte mogen för varken höjd eller längd än. 

Vad är de högsta du har hoppat med häst?
- 85-95 cm på ett ridläger sommaren 2010 i Polen. På ridskolan hoppar vi typ 70 cm.

Tycker du att det alltid är kul med kaniner? - Så klart! Märks inte det?

Hur många hinder har du och vilka? Bilder? - Jag får visa er i ett annat inlägg, men justnu har jag 11 st.

Hur gamla är dina kaniner? - Lakritz är född 25/5-10 så hon fyller 2 år i maj. Elwis är född 31/5-11 så han fyller 1 år i maj.

Vill du utbilda dig till domare? (Kaninhoppning) - Kanske, jag funderar på det.

Hur ska man göra för att kaninen inte ska äta gräs när man hoppar med den? - Haha, typiskt "sommar problem" men gör ungefär likadant som när kaninen luktar, peta lite på den eller ta den lite under hakan.

Om du hade fått välja en utav mina kaniner (Maria Nilssons), vilken hade du valt och varför? - Einar såklart! ♥
Men har är ju i bäst storlek, söt, snäll *hehe* och hoppar riktigt bra! 

Vad tycker du om mig (Maria Nilsson)?
- Snäll, söt, hjälpsam, rolig :D

Vill du komma och prova rida Bengy någon fler gång? - Jaaa! Om jag får 0:) 

Vad är dina mål med dina kaniner och din kaninhoppning?
- Att vi ska komma lite högre upp i klasserna, att vi har roligt under utvecklingen, att jag lär mig något utav detta och att jag någongång får tävla en större tävling med mina egna kaniner!

Vad är ditt absoluta favortimärke på skor och kläder? - På skor är det nog Adidas och Converse, på kläder är det lite olika. Jag köper det jag tycker är snyggt, märket spelar inte så stor roll ;)

Om du hade fått en häst, hur hade du då velat att den var, utseendemässigt och personlighet? - D-Ponny 147 cm i mkh, skimmel, isabella, bork eller fux med långa strumpor + bläs. Den skulle vara pigg men ej het, snygga gångarter och bra hoppteknik, gärna jätte snäll och lite av en "läromästare" som man ändå kan utvecklas med. 

Vilket märke är det på pelletsen du köper? - Justnu har jag "Carrier", men jag tänkte byta till "Rabbfor" då det fodret har bättre värden.

Vilken är din top 5 lista på kaninraser? - 1. Hoppkorsningar, 2. Rex, 3. Dvärgharar av något slag, 4. Satin, 5. Holländare.

Hoppas att ni blev nöjda med svaren!

//Linnea


Kommentarer

Innan du kommenterar:
• Alla elaka kommentarer tas bort!
• Tipsa mig gärna om du har några råd!
• Jag vill gärna höra era synpunkter!
• Blogg tips är välkommna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0