Svar på frågestunden! #1

När började ditt intresse för kaniner och varför? - Mitt intresse för djur har alltid varit stort så det har som funnits där redan från början.
Jag är intresserad av kaniner för att dom är så härliga små djur och för att det är så mysigt att ha någon som man kan pyssla om och vara med! 

Om du inte skulle hålla på med kaniner vad skulle du göra då? T.ex. sporta eller hålla på med något annat djur? - Om jag inte hade kaniner så skulle jag säkert hålla på med hästar mer än vad jag gör nu.
Jag rider.

Hur länge har du haft kaniner? - Jag har haft kaniner i 2 år nu. 

 Hur började allt med kaninerna? - Jag sökte ett större husdjur än hamster och gerbil, dock inte hund och katt eftersom pappa är allergisk mot större pälsdjur. Sen lyckades jag tjata till mig 2 st urgulliga kaninungar efter över två års väntande. 

När var första gången du tävlade och vem tävlade du då? - Min första tävling var med min egna Lakritz våren 2011. Jag hade sökt efter en klubb i närheten och jag hittade Norrbottens Kaninhoppare hösten 2010 men jag var för feg för att bli medlem och fara och tävla då, så jag beslöt mig för att vänta till våren.

Har du haft mer kaniner än Elwis och Lakritz? - Jo, jag hade Lakritz bror Morgan men han avled pga lungmissbildning. Jag hade även en hoppkaninherre på foder 2011 i ett halvår, som jag egentligen skulle köpa men jag tyckte att han var för arg. Han heter Pilens Icosi. 

Hur länge har du hållt på med kaninhoppning? - I snart ett år så jag är rätt så ny, men jag har lärt mig massor och har hunnit tävla en hel del!
Jag hade aldrig lärt mig så mycket utan alla underbara BDKH:are! :D 

Vem är din förebild i kaninhoppningen? - I människoväg så är det nog Annelie Hörberg (Stjärnan's Kaniner) men det finns så många superbra förare så det är lite svårt att välja eftersom alla är så olika ;)
I kaninväg så är det ingen annan än klubbens egna Silverados Gt Ch Try me Again (äg Maria Rocklin). Casper är så fin, duktig och så himla söt!
Jag gillar även Diamonds Ch Nyfiken av Onyx (dock är han död) och Diamonds S Ch Cherub of the Mist.

Hur ofta tränar du dina kaniner? - Max 2 ggr i månaden eftersom jag tävlar aktivt. Lakritz ska helst inte träna alls.

Vad är ditt mål? - Mitt mål innom kaninhoppningen är att jag någongång ska kunna tävla någon större tävling som SM, Kistamässan och Dala Expo med mina egna kaniner.  

Vad äter kaninerna? - Mina kaniner får dagligen en halv dl pellets på kvällen och några färska grönsaksbitar samt fri tillgång till friskt vatten och bra hö. Sommartid bor kaninerna i stora gräshagar som dom får beta i. 

  

//Linnea
Ps. Glöm inte att ställa några frågor i frågestunden!

Kommentarer
Postat av: Johanna och Hogge

Fötterna på mellanbilden ser ju lagom kul ut xD

2012-03-19 @ 11:19:50
URL: http://viciousme-hogge.blogspot.com/
Postat av: Alexandra

Klart du ska komma till dala expo :) (norr och västerbotten brukar ju bo hos mig :))

2012-03-19 @ 22:42:19
URL: http://Alarsson.se
Postat av: Maria Rocklin

Åh, Linnea det där gjorde min dag! :') <3

2012-03-21 @ 00:59:02

Innan du kommenterar:
• Alla elaka kommentarer tas bort!
• Tipsa mig gärna om du har några råd!
• Jag vill gärna höra era synpunkter!
• Blogg tips är välkommna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0