Svar på tal om SvartKanin

Johanna och Hogge ställde en fråga för nån dag sen om Lakritz bettfel.
Här är frågan:
Hur klarar hon sig med bettfelet, hur sköter du det? Får du klippa tänder eller sånt? Vore roligt med ett inlägg om det :)

Svar: Lakritz lider alltså av ett genetsikt bettfel som kallas tångbett. Hon slipade ner tänderna snett eftersom hon inte tuggar normalt, men det löste jag genom att fara och klippa hennes tänder med ca 1,5 mån mellanrum. Sen  efter ett halvårs klippning har dom nu helt gått till sig och blir aldrig snea eller för långa så nu far vi inte och klipper dom alls. Det är skönt för både mig och Lakritzo, hoppas att dom håller sig så fina jättelänge. Annars får jag fara och klippa igen då.
 
Lakritz tänder för ca 1 år sedan.
 
Från My:
Hej!
Vilka transportburar skulle du rekomendera? Och vad är bra med dom?

Svar: Jag skulle rekomendera alla Altas burar. Dom är bra för dom är bra designade, rena och snygga på utseendet, lätta att rengöra och man får bra kaninhantering.
 
Atlasburar i storlek 10.
 
Hoppas att ni blev nöjda med svaren!
Nu ska jag ut och rensa kaninburar och rasta dom rastlösa djuren. Hejjsvejs =)
 
//Linnea

Kommentarer
Postat av: my

Tack för svaret:-):-D

2012-11-16 @ 17:01:35
Postat av: Beatrice

I atlas open kan du ju öppna i taket också. Då slipper du "dra" ut kaninen om den inte hoppar ut av sig själv.

2012-11-16 @ 19:44:48
URL: http://ebstli.blogg.se
Postat av: Johanna o Hogge

Tack för svaret :) Roligt att höra att det bättrat sig, det visste jag inte att det kunde!

2012-11-24 @ 18:15:02
URL: http://hogge.vimeddjur.se

Innan du kommenterar:
• Alla elaka kommentarer tas bort!
• Tipsa mig gärna om du har några råd!
• Jag vill gärna höra era synpunkter!
• Blogg tips är välkommna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0