Mys i soffan






Kommentarer
Postat av: my

Hej! Jag undrar vilka kaninuppfödningar som är seriösast i norrbotten? Vilken har du köpt dina gossingar på? Tacksam för svar!:-)

Svar: Hej! Jag vill ju bara ha hoppisar helst, välj uppfödning efter intresset så klart. =)Elwis är köpt hos Sävast Hoppkaniner i Sävast. Dom är väl helt okej som uppfödning, dock har dom väl inte fött upp "superkaniner" precis, men fina och roliga hoppkompisar blir det. Elwis har ju tillåmed chans att bli den mest framgångsrika Sävastkaninen... (inte för att skryta haha).
Lakritz är en vanlig kanin köpt från någon random privatperson i Råneå och Sväva är från Khaos Hoppkaniner i gästrike någonstans. Khaos uppfödningar är blandannat Sveriges mest framgångsrika och väl meriterade hoppkaninerkaniner. Det är en mkt seriös uppfödning som bara tar toppenkullar tycker jag.

Bra uppfödare i Norrbotten? Jag kan rekomendera Pilens Hoppkaniner som har bra, hoppiga och trevliga individer. Sen såklart Sävast Hoppkaniner. *Vingens Hoppkaniner* har bara tagit en kull, men Wilma som är innehavaren är duktig och tänker ut kombinationerna väl.
Om du söker en kanin från Västerbotten så kan jag rekomendera Kings Hoppkniner som har fött upp svenska rekordhållaren i längdhopp och bla en S Ch kanin.
Sen finns det Nonstops Hoppkaniner som har varit med länge samt Solrosgårdens Hoppkaniner och *Dineros Hoppkaniner* som också bara tagit en kull, men en lovande.

Om du undrar något mer är det bara att hojta! Hoppas att jag kunde vara till någon hjälp! =D
//Linnea

2012-10-30 @ 21:19:47
Postat av: Lowe

Ååå så mysigt! tänk om man själv kunde göra sådant ;)

2012-10-31 @ 10:55:05
URL: http://klippanskaniner.blogg.se

Innan du kommenterar:
• Alla elaka kommentarer tas bort!
• Tipsa mig gärna om du har några råd!
• Jag vill gärna höra era synpunkter!
• Blogg tips är välkommna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0