Svar på tal!

Fråga ställd av Clara:
Hej!
På dina selar sitter "ringen" där man sätter fast kopplet på magbandet, men på min sele är den på halsbandet (annars passar den inte). Ska jag köpa en annan sele eller spelar det igen roll om kopplet är fäst bak eller fram? Hoppas du svarar, tack på förhand! :)
 
Svar: För att din sele ska vara godkänd att hopptävla med så måste ringen som man fäster kopplet i sitta på magbandet. Anledningen till att man inte får använda selar med ringen på halsbandet eller på ryggbandet är för att det blir strypeffekt på dessa selar när kopplet stramar. Det blir inte samma strypeffekt på halsbandet om man har ringen fäst i magbandet, därför finns den regeln i SKHRF (Sveriges Kaninhoppares Riksförbund).

Jag tycker att du ska köpa en ny sele, eller sätta fast en nyckelring (alltså bara ringen) på magbandet så du kan fästa kopplet där istället =)
 

Ringen som kopplet sitter fast i är fäst på magbandet ↑

//Linnea

Kommentarer
Postat av: Clara

Ok, tack för svaret!

2013-04-05 @ 23:30:33

Innan du kommenterar:
• Alla elaka kommentarer tas bort!
• Tipsa mig gärna om du har några råd!
• Jag vill gärna höra era synpunkter!
• Blogg tips är välkommna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0