Vem vann tävlingen?

Här är svaren på tävlingen:

Vem av mina kaniner får alltid maten först?
1. Elwis för han är den otåligaste.
x. Sväva, för annars biter hon handen av mig.
2. Lakritz eftersom hon får minst pellets och är hungrigast.
 
Hur många varv runt kvarteret orkar Elwis springa med endast en 2 min paus? (ca 450 m totalt)
1. Ett varv.
x. Två varv.
2. Tre varv.

Vilka kaniner prioriterar jag när det gäller motion i sele vid tidsbrist?
1. Lakritz och Sväva.
x. Elwis och Lakritz.
2. Sväva och Elwis.
 
Hur många gånger måste jag fylla på kaninernas höhäckar?
1. En till två gånger om dagen.
x. Varannan dag.
2. En till tre gånger i veckan.
 
Vilken kanin gillar att äta mest av allt i världen?
1. Sväva.
x. Lakritz.
2. Elwis.

Vad för modell har Sväva på sin tävlings-sele?
1. H-sele.
x. Bogsele.
2. Bröstsele.
 
Hur långt koppel brukar jag ha på kaninerna när vi springtränar?
1. 2 meter.
x. 3 meter.
2. 4 meter.
 
Ungefär vilken tid får kaninerna sin pellets?
1. På morgonen när jag vaknar.
x. På eftermiddan efter skolan.
2. På kvällen innan jag går och sover.
 
Vilken månad fyller Lakritz år?
1. April.
x. Maj.
2. Juni.

Vad har jag för märke på pelletsen?
1. Rabbfor.
x. Rabbit Royale.
2. Carrier.
 
Den som kom närmast 10 rätt var Gabriella som gissade rätt på 8 frågor, grattis!
Sen blev det svårt för mig att utse en 2:a eftersom det var 5 st som gissade rätt 7 gånger så då tyckte jag att det var mer rättvist att låta bli att nominera en andraplatsare istället för att lotta (säg till om ni tycker att det blev orättvist såhär och om jag ska lotta fram en andraplatsare också).


//Linnea

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Jaha, Tack tack;)

2013-04-09 @ 15:18:46
URL: http://storugnshk.blogg.se

Innan du kommenterar:
• Alla elaka kommentarer tas bort!
• Tipsa mig gärna om du har några råd!
• Jag vill gärna höra era synpunkter!
• Blogg tips är välkommna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0