Herrejävlar Elwis...

Gissa vad som händer på fettisdagen för min del? Joo, Elwis har lyckats slå av sin vänstra framtand!
 
Jag höll på att ge kaninerna mat. Hällde ner Elwis pellets i skålen och ser hur han glupskt kastar sig på den men tuggar smaskigt och ansträngt. Kollade om maten såg okej ut och den var det då inget fel på... Jag kanske ska kolla i munnen?
När jag kikar in så är ena framtanden avslagen ända upp till tandköttet!
 

Hoppas att ni ser. Fick ingen bra bild på när han såg ut som en sjörövare xP
 
Frågan är då hur i hela friden lyckades han med detta?!
Den enda orsaken jag kommer på är när han är ute i hagen och busar. Då brukar han hoppa in i gallret ganska hårt, eller om han hoppar ner från buren (80cm) och sen upp igen och träffar öppningen lite fel...
 
Ringde Hedda (uppfödaren) på direkten och frågade lite och så. Troligtvis så växer tanden ut igen om ca 1-2 veckor och allt blir normalt igen. Har han fått sig en ordentlig smäll så kan tandroten vridas och tanden växer ut snett, då kan det bli problem.
 
Asså... Elwis din lilla bajskorv ♥
 
//Linnea

Kommentarer
Postat av: Tova

Hoppas det går bra med tanden! ;)

2013-02-13 @ 10:29:09
Postat av: Gabriella

Stakans Elwis:(

2013-02-13 @ 15:48:23
URL: http://storugnshk.blogg.se
Postat av: Anonym

Stackars tok Elwis.

2013-02-13 @ 19:17:53
Postat av: Beatrice Rudberg

Sry, klickade fel på kommentare ovan.

2013-02-13 @ 19:18:31
URL: http://coloursforlife.blogg.se/
Postat av: Elin

Lilla sjörövar-Elwis då!!
Hoppas innerligt att allt löser sig fint och att ni slipper problem...

2013-02-14 @ 21:46:06
URL: http://starsbilder.blogg.se
Postat av: Julia

Stackars Elwis. Hoppas tanden växer rätt!

2013-02-15 @ 19:52:30
URL: http://sunrays.blogg.se

Innan du kommenterar:
• Alla elaka kommentarer tas bort!
• Tipsa mig gärna om du har några råd!
• Jag vill gärna höra era synpunkter!
• Blogg tips är välkommna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0