Dags för uppdatering

Det har hänt massor sedan sist jag bloggade.
 
Elwis har blivit opererad i tån (1½ vecka sedan) ytterligare en gång då det inte läkte som det skulle, så nu ligger han på jäsning igen i transportburen i hopp om att bli bättre.
Han blev även parad med Kitty (Lövets Gt Ch Sundance Kid) på midnattsolscupen och Kitty fick 6 st ungar. Alla utom 2 ungar dog utav okänd anledning, så nu tar forstermamma Cea hand om dom två kvarlevande barnen.
Det finns en madagaskarbrokad hona till salu som Tina beskriver som en tuff unge med "fullt ös medvetslös" hela tiden. Här finns anonsen på Grenens Hot Sunny Day. Jag tror att denna tuffa dam blir helcool!
 
Sväva har hunnit hoppatill sig 2 st msv krokpinnar och en längd ej elit pinne på debuten (180cm) och hon har verkligen börjat bli fin när hon är seg! =)
 
Lakritz gjorde en grym come-back på tävlingsbanan idag efter olyckskullen. Hon skrällde till rejält genom att gå på 3+2 och komma precis utanför placering i SVÅR rak! Nytt personbästa = bevis på att köttbullen fortfarande kan och faktiskt vill.

Vänta va, stod det verkligen olyckskull? Ja, det gjorde det.
Lakritz måste ha gått och blivit tjuvparad någongång i april-maj då jag en dag i juni hittade 2 st korvar i hennes hus.
Jag vet inte hur, var och när det kan ha skett då det är 99,9% omöjligt för mina kaniner att bli tjuvparade. Kaninerna träffar aldrig varandra, dom går inte i samma hagar och det är bara jag som hanterar dom.
Misstänkt pappa är alltså Elwis eller hans kullbror Bobbie som bodde hos mig då.
Hur somhaver så blev jag väldigt ledsen över händelsen och har inte velat berätta det för bloggen, men nu vet ni.


Barnen några dagar gamla (nu är dom 5 veckor).
Lite osis att att dom "fulaste" färgerna och dom minsta kaninungarna överlevde Det är dom 2 madagaskarbarnen till höger <3
 
//Linnea

Kommentarer
Postat av: Julia

Genetiskt sätt borde Bobbie vara pappa till kullen eftersom att han är brokad, vilket Elwis inte är.
Enfärgat + Enfärgat = Enfärgade ungar
Enfärgat + Brokat = Enfärgade & Brokade ungar
=)

2013-09-03 @ 15:51:20
Postat av: Hanna

Julia: det blev bara enfärgade ungar, bebisarna på bilden är elwis och kittys småttingar!

2013-09-05 @ 09:11:27
Postat av: Denise 12

Vill köpa en madagaskar :)

2013-10-10 @ 10:27:29
URL: http://engelbergdenise.devote.se
Postat av: tim

Va gulliga dom är! :)

2013-11-04 @ 09:40:45
URL: http://www.zookungen.se

Innan du kommenterar:
• Alla elaka kommentarer tas bort!
• Tipsa mig gärna om du har några råd!
• Jag vill gärna höra era synpunkter!
• Blogg tips är välkommna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0