Så gör du märlor!

Farfar fick vara min fotomodell ;)

Du behöver såkallat telefonstolptråd, pianotråd eller bara lite grövre ståltråd.
Och en verkstad att vara i.


1. Mät ut tråden till ca 8 cm. Kapa den genom att ta en tång och slå på tången med en hammare.


2. Ta sedan tången och bryt av tråden.


3. Här har jag kapat några stycken...


4. Spänn sedan fast en 1,5 cm tjock träpinne i fastsättingsanordningen på bänken. Var noga med att placera trådbiten i mitten...


5. Vik nu ner tråden så den blir som ett U.


6. Här har vi ett U.


6. Spänn nu fast U:et i fastsättningsanordningen så den sticker upp ca 1 cm och slå med en hammare så den böjs lite på toppen.


7. Spänn lös och nu är den klar!

//Linnea

Kommentarer
Postat av: Maya

Åh tack linnea! :D

2011-07-20 @ 17:13:37
URL: http://mayajjakobssonnn.blogg.se/
Postat av: wendela

tack för tipset!!!!=D

2012-02-25 @ 20:55:19
Postat av: Linn

Vilken storlek på pianotråden ska det vara? Funkar 1mm?

Svar: 3 mm är bra
//Linnea

2014-02-12 @ 07:06:02
Postat av: Kajsa

Tack för tipsen! Jag har inte hittar och det är så dyrt att köpa från Libra Artic. Taxk igen!

2014-08-08 @ 10:22:50
URL: http://nattstad.se/kajsamedC

Innan du kommenterar:
• Alla elaka kommentarer tas bort!
• Tipsa mig gärna om du har några råd!
• Jag vill gärna höra era synpunkter!
• Blogg tips är välkommna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0