Svar på tal!

Mirraaaaa om Elwis!:
Asså har du dina kaniner både ute och inne när det är höst?
Du vet väl att de är farligt!?

Svar: Nej, dom bor ute året om.
Farligt är det inte, däremot så tappar dom ju vinter pälsen när dom kommer in. Så är dom innomhus ca 3 nätter, blir det kallt för dom när dom ska komma ut igen :)
Tänkte du på att jag tar in dom när jag tävlar eller? När jag tävlar tar jag bara in dom när dom gör sitt lopp, annars sitter dom i sina transportburar utomhus. Att ta in kaninen några minuter skadar inte nu på hösten, men kan vara ett problem på vintern.

Moa om SNÖ, SNÖ, MERA SNÖ!:
Säljer du möjligtvis nå hinder? :)

Svar: Nej tyvär så gör jag det inte... Det är många som har undrat om jag tillverkar hinder och säljer men jag säger bara att när min egna hinderpark är färdig så kanske jag ska börja göra och sälja. Ev. om det är något hinder jag tröttnat på.

<3Ellen!! om SNÖ, SNÖ, MERA SNÖ!:
Hur kan du köpa ett sånt dyrt hinder? xP
Jag längtar tills det snöar här så kaninerna kan vara ute i snön för första gången :D

Svar: Parkbänken är mitt favvo hinder och jag har sparat pengar ett tag nu, så det gjorde inte ens ont i plånboken när jag beställde det :D Knäppt eller?
Jag längtar också tills snön kommer "på riktigt"

Victoria om SNÖ, SNÖ, MERA SNÖ!:
Det har inte börjat snöa här nere hos mig :D fast det kommer nog i November eller så. Lite sent jämfört med uppe hos dig :D

Svar: Hihi, jag bor ju i Luleå så de är nog inte så konstigt att det inte har kommit något hos dig :D Fast nu har snön som kom smält bort... :(

Hoppas att ni blev nöjda med svaren! Jag uppskattar verkligen när ni kommenterar på bloggen! :D ♥

Elwis chillar i hagen ♥

//Linnea

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vill bara säga att det är inte alls farligt för en kanin att vara ute en vecka, sen inne tre nätter. Men dom kan få problem med andning och hjärta om dom har varit ute heela sitt liv, sedan så får dom gå in en natt och sen ut igen! Då finns det risk för skador. ;)

2011-10-25 @ 18:55:30
URL: http://typkaniner.blogg.se/
Postat av: <3Ellen!!

Svar:okej ska försöka görta det imorgon ;)

2011-10-25 @ 19:27:50
URL: http://www.karamellen-ellen.blogspot.com
Postat av: Kajza

Ska också lägga mig i "inne/ute-diskussionen"...

Hur lång tid de är/bor inne/ute har inte så stor betydelse. Det man egentligen bör fokusera på i det sammanhanget är temperaturskillnaden. Om det till exempel är +20 inne så är det ju 40 graders temperaturskillnad om det är -20 grader ute, men är det -20 ute och nollgradigt inne så är temperaturskillnaden lägre...

Att dom skulle få problem med hjärta/andning av att skifta mellan inne/ute för mkt har jag aldrig hört, däremot har jag varit med om värmeslag när temperaturen i deras miljö höjts för snabbt, samt lunginflammation på en kanin till följd av alldeles för snabb avkylning.

Lite mkt text kanske, men sammanfattningen är - Tänk på temperaturskillnaden, inte vad det är för årstid eller hur länge de varit/ska vara inne/ute. =)

2011-10-25 @ 22:24:12
URL: http://dumlesdagbok.blogg.se/
Postat av: Moa

SV; Synd att du inte säljer, men bara att höra av dig om du lessnar på något hinder ;)

2011-10-26 @ 00:50:02
URL: http://minakaninersliv.blogg.se/

Innan du kommenterar:
• Alla elaka kommentarer tas bort!
• Tipsa mig gärna om du har några råd!
• Jag vill gärna höra era synpunkter!
• Blogg tips är välkommna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0