Svar på tal!

Fråga ställd av Julia på inlägget -20 grader:
Kan kaniner vara ute på vintern? :)

Svar: Ja, alla kaniner kan bo ute på vintern om dom har en dragfri och torr bur att bo i samt har hunnit bygga upp en tjock vinterpäls under hösten.
Har man en innekanin som brukar vara ute ibland, så rekomenderar jag att inte ta ut kaninen på vintern om det är kallare än -10 grader och då bara i korta stunder. Bor kaninen i ett uppvärmt uthus/garage på ca +5 så går det att ta ut den och motionera som en normal utekanin skull jag säga. Det är tiden ute som räknas. Så en halvtimme/20 min räcker gott för mina kaniner också då dom helst inte rör sig så mycket på vintern självmant.
 
Hoppas du blev nöjd med svaret. Om ni undrar något mer är det bara att fråga! =)
 
Stackars Sväva i -30 grader idag. Hon fick extra mycket hö och halm då hon börjat smalna av över ryggen igen :s Är så orolig över henne...

//Linnea
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Min kanin har också börjat smalna över ryggen, vad ska jag göra?

Svar: Avmaska, och se till att den äter mycket hö och dricker bra med vatten.
//Linnea

2014-02-02 @ 16:01:25

Innan du kommenterar:
• Alla elaka kommentarer tas bort!
• Tipsa mig gärna om du har några råd!
• Jag vill gärna höra era synpunkter!
• Blogg tips är välkommna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0