Trött efter hopptävling

Idag har jag varit i Sävast från 10.30 till 18.00 och tävlat kaninhoppning! En tröttsam men rolig dag :D

Lilla Lakritz 
Hon var extra nosig idag och jätte seg! Det var på håret att vi inte kom i mål! Snacka om tur, vilket Icosi inte hade... Hon kom endå hem med 2 st kräcker och 2 st kaningodispåsar :D
Är mkt nöjd ändå, krok är ju inte hennes grej ;)

Pilens Icosi (äg: Frida Johansson)
Kaninen som jag har på prov för dom som inte vet. Han var duktig men dock ganska nosig. En halvmeter innan mållinjen så tog tiden slut! SYND! Enligt mig så var han fin fin, men det märks att han inte tävlat på ett tag.
Är mkt nöjd med han me! :D

Båda kaninerna skötte sig super så dom fick en fruktsallad när vi kommit hem ;)

Imorrn så hade jag tänkt att försöka mig på att klappa Icosi lite... Lite skraj är jag nog!
Sen när jag ändå håller på med han så hade jag tänkt att ta en promenad i skogen så han får busa av sig lite.
Försöker gå ut och prata med han då och då och ge han lite banan så vi lär känna varandra lite bättre.
Hade också tänkt att hoppträna lite mer i veckan så jag lär mig föra han bättre.

För Lakritz har jag inga speciella planer, hon får väl springa lös på gården och bara njuta av livet :D
Kanske blir lite hoppträning för henne också? Eller så får hon vila tills nästa tävling... Känner att hon måste tycka att hoppning faktiskt är nå roligt, och inte bara träna, träna, träna.

Glömmde kameran så Sandra får skicka lite bilder till mig så kan jag ladda upp! :D

Här är några bilder på Icosi direkt från kvällen.


Icosis bur med myggnät, pressening å allt!


"Se så snäll jag är!"


Men håll med om att han är sockersöt! ♥

//Linnea

Kommentarer
Postat av: Nova

sv; jo jag hoppas att det blir lätt nästa gång! Men jag vet inte... Vill nog ha rak bana då så att han får tänka på att hoppa mer än vars han ska :)

2011-06-13 @ 06:08:28
URL: http://novas.devote.se
Postat av: Wilma

Du med Icosi och Lakritz Var SUPER! synd att Icosi inte hann i mål ni var ju Bäst! ;)

2011-06-13 @ 08:35:40
URL: http://rabbitever.blogg.se/
Postat av: Linnea

sv Nova: Jo, jag tror han hade klarat lätten! ;)

sv Wilma: Hehe! Tack ♥

2011-06-13 @ 16:20:42

Innan du kommenterar:
• Alla elaka kommentarer tas bort!
• Tipsa mig gärna om du har några råd!
• Jag vill gärna höra era synpunkter!
• Blogg tips är välkommna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0