:)

Har nyss varit hos en söt polle med en söt människa!
Faktiskt ingen annan än med Maria och Bengy :D
Det var kuligt värre eftersom det var längesen jag var i stallet och skötte om hästar och inte bara sadlade upp och red.

Nu: Få i mig lite käk.
Sen: Städa snuskiga kaninburar och plugga spanska :(


Här rider jag Totte för ett litet tag sen :)

Jag har tänkt på en sak, alla som håller på med kaninhoppning håller oftast på med hästar också. Kan det vara så att vi kaninhoppare är sanna djurmänniskor eller? :D

//Linnea

Kommentarer
Postat av: Marika

kanske stämmer, jag har ju stort hästintresse+egen häst :)

2012-03-21 @ 18:43:33
URL: http://mirramarika.blogg.se/
Postat av: Johanna och Hogge

De flesta som har häst har ju även något mindre djur. Jag gissar att det beror på att man vill kunna ta med något mindre djur in i huset... Är man inte djurvän borde man ju hålla sig borta från hästar likaväl som andra djur...



Sen är ju inte kanin och häst helt olika varandra heller, de har ju ganska likt beteende :3



Ser fint ut när du rider, jag blev allt lite avundsjuk nu. :)

2012-03-21 @ 19:51:07
URL: http://viciousme-hogge.blogspot.com/
Postat av: Johanna och Hogge

Sv: Måhända att händerna är lite långt ner om man vill se ut som de gör i alla ridböcker, men hästen går snyggt när du har händerna där du har dom ju. En bild säger ju inte så mycket om vart du hade händerna ett helt ridpass heller ;)

Alla har ju inte den perfekta ryttarkroppsproportionen som visas i böcker ju, bäst rider de som kan använda sin egen kropp i sammarbete med hästen. Själv har jag lite korta armar så min hand hamnar ofta lite högt + att jag svankar eftersom jag är lite tjock så om jag skulle försöka mig på att se ut som i böckerna skulle jag tvingas ha ryggen i en lagom skum position (vilket jag givetvis blivit tvingad till många gånger av folk som tycker att ryttare och häst bara får se ut på ett sätt...)



Jag har ridit sedan jag var 6 år gammal men slutade nu när jag flyttade och började på högskola. Saknar hästar något enormt, men saknar verkligen inte alla "MAN FÅR BARA GÖRA PÅ MITT VIS ANNARS FÖRSTÖR MAN HÄSTEN!!!!!!!!!!!!!!"-människor. En dag ska jag fortsätta rida i alla fall så jag tänker nog kalla mig hästtjej även om jag inte håller på med hästar nu...;)

2012-03-21 @ 20:34:51
URL: http://viciousme-hogge.blogspot.com/
Postat av: Elin

Håller med dig!

Jag har en ponny och en kanin och båda tränar jag i hoppning!

=)

2012-03-22 @ 14:23:31

Innan du kommenterar:
• Alla elaka kommentarer tas bort!
• Tipsa mig gärna om du har några råd!
• Jag vill gärna höra era synpunkter!
• Blogg tips är välkommna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0