Kistamässan 2014

Då var årets första stora tävling avgjort, nämligen en fyradagarstävling i Kista på husdjursmässan. Detta var första gången jag befann mig i Kista (Elwis är mer erfaren än mig som var där och tävlade med Lovisa förra året) och vistelsen var lika rolig som jag förväntade mig. Djur, djur, mera djur! typ haha 

Jag åkte ner till Stockholm med ett helt gäng glada norr och västerbottningar. Tågresan var lång och jag kunde knappt sova i 5 min utan att vakna, men vi alla överlevde och kämpade vidare till mässhallen i Kista.
Vi bodde i Kistagalleria på StayAt studentboende så vi hade nära till alla affärer, mässhallen tunnelbanan och det bästa med hela kista, FOOD COURTEN ♥

Tävlingarna körde igång och jag har lite resultat i huvudet (tror jag har rätt):

Dag 1:
Sväva - 2+6
Elwis - 2 (bed A)

Dag 2:
Sväva - 5
Elwis - 1+2

Dag 3:
Sväva - 5
Elwis - 2+2

Dag 4:
Sväva - 5
Elwis - 0+4
Foto Himlens Hoppkaniner
Sväva började lovande genom att hoppa hela banan fint på 2 fel - dom lättaste hindrena på banan som va ett rätuppstående och ett enkel V. I finalen började fiaskot. Sväva började brunsta!!! Sen gick det bara utför, hon har aldrig varit så dryg och bitchig som hon var då. Usch :s
Sista dagen sprang hon utan att bitcha, men Sväva kan inte hantera sig själv när hon springer så det följde tyvärr med för många frambommar. Lite synd faktiskt då hon hade haft bra chans om hon skärpt sig.

Foto Himlens Hoppkaniner
Elwis var väldigt jämn alla dagar. Han kom som bäst på 21 plats och som sämst på 25 plats av ca 118 starter under alla 4 dagar. Han kom även på 13:e plats i Stockholmstrofen! =D Så roligt då jag verkligen inte trodde att hans resultat skulle räcka till.
Foto Jag
Höjdpunkten under denna Kistamässa måste då vara att vinnaren av svårcupen, "Sollentunacupen" blev ingen mindre än Elwis dotter Forjoy's Capella "Mocka" som även blev elitklassad 8 månader i rak!! Helt sjukt att hon debuterade i somras och redan är elit! Så himla roligt, grattis till er ♥

Längtar redan till nästa år!
Ni får vara förberedda på fler Kistabilder framöver.

//Linnea

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller med om att Mocka är fantastisk!

/Jenny, ägare till Chille, Mockas bror:)

Svar: Åh va kul med fler Elwisbarn =D Hoppas att allt går bra med han!
//Linnea

2014-01-14 @ 21:40:57
Postat av: Jenny

Jo Chille är jätte trevlig. Han har börjat komma igång nu med hoppningen också så det är jättekul:)

Svar: Härligt! Har du någon blogg/insta/BDB som man kan kika på han nångång? =)
//Linnea

2014-01-17 @ 18:12:22
Postat av: Jenny

Tyvärr inte, men om du vill så kan jag mejla/smsa bilder. Skriver på din blogg om jag skaffar något av det:)

Svar: Ja jättegärna! Skulle vara jättekul =)
//Linnea

2014-01-19 @ 20:25:34
Postat av: Jenny

Vill du skriva tel nummer/mailadress här el ska vi ta det på något annat sätt?
/Jenny & Chille

Svar: [email protected] 0706592979
//Linnea

2014-01-20 @ 17:49:54

Innan du kommenterar:
• Alla elaka kommentarer tas bort!
• Tipsa mig gärna om du har några råd!
• Jag vill gärna höra era synpunkter!
• Blogg tips är välkommna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0