Svar på frågestunden!

Vad är viktigast när man har en kanin unge ? - Jag tycker att de viktigaste är att man vänjer den vid hantering och att man har kul!

Hur uppfostrar man den på bästa sätt ? - Som sagt är snäll men bestämd och hanterar den mycket.

Hur gammal var Elvis när du fick han? - Elvis var 6 v

När fick du din första kanin? - Sommaren 2010 

Vad är dina kaniner klassade? - Lakritz är Lätt och Elvis är för ung
 
Hur gammal är lilla Elvis? - Nu är nog Elvis 9 v
 
Går du i någon sport? (om man inte räknar med kaninhoppning) - Jo, ridning.

Vilken/vilka är dina favoritbloggar? - Kaninproffsen 

Vad är det för färger du har på dina kaniner? - Lakritz är kanske brunzobel? svart? Elvis är viltgul.

Vad är ditt mål med Elvis? - Så klart vill han bli GT CH!!!

Ska du avla på Laktiz någon gång? - Troligtvis inte, men kanske...

Kommer du ha en kaninuppfödning nån gång? - Säkert! :D

Vilken färg tycker du är finaste på en kanin? - Brokade i alla färger!

Vad var det som du såg hos Elvis? - Hm... Pigg liten krabat, modig, bra storlek, och såklart jätte söt ♥

När du köper en hoppkanin vad kolla/letar du efter? - Den ska inte vara allt för blyg, helst lite för snabb än för seg! Ej aggressiv.
 
Vilken typ av selen kmr du ha på Elvis? - Bogsele? Justnu har jag en H sele.

Vad är kaninhoppning för dig? - De är någonting roligt jag kan göra med mina fyrbenta vänner.

Bästa kaninhoppningsminne? - Just nu har jag inte så många... Men de måste ha varit första gången jag tävlade och Lakritz var jätte duktig!

Vad strävar du efter att uppnå inom kaninhoppningsvärlden? (Elitklassning? Vinna SM?) - Just nu försöker jag bara få lite "rutin" men såklart att man siktar på SM :D

Vilken stor tävling skulle du helst av allt vilja delta på? (T.ex SM, Kistamässan, Bergslagstrofén, Dala Expo etc...) - Jag har inte funderat så mkt på de än... Men jag vill kunna tävla på någon stor tävling i framtien.

Vilken är din favorit kanin? (Bland dina egna) - Just nu vet jag faktiskt inte, men de är ju ganska spännande me Elvis!

Har du alltid älskat kaniner? Kom det av sig själv eller var det en kompis/ familjemedlem? - De började bara som en kul grej, och sen utvecklade de sig till något annat.  

Hur länge tänker du har kaniner? - Så länge jag lever! :D

Hur lär du dina kaniner att hoppa? - Jag brukar först selträna dom ordentligt. Sedan så ställer jag upp lite hinder här och var i trädgården när jag är ute och går me dom. Sen när dom kanske har hoppat hindrena i trädgården frivilligt så brukar jag bygga en enkel rakbana i minihöjd. Sen placerar man kaninen framför hindret och väntar på att kaninen ska få undersöka de eller rent av tar ett skutt över. Tror jag gör ett inlägg lite senare när jag börjag hoppa med Elvis så får ni veta...
  
Vilka är dina bästa tips om man vill leka med kaniner har själv precis fått en kanin som är 5 år gammal! - Jag tror att de bara är att sätta sig tsm med kaninen i en stor hage och låta den undersöka dig :D Mina brukar hoppa upp på mig! Hehe! ;D

//Linnea

Kommentarer
Postat av: jossan

vad är det för skillnad på bogsele och H-sele asså inte hur den ser ut utan hur den är??:)

2011-08-10 @ 14:18:47

Innan du kommenterar:
• Alla elaka kommentarer tas bort!
• Tipsa mig gärna om du har några råd!
• Jag vill gärna höra era synpunkter!
• Blogg tips är välkommna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0