Svar på tal!

Min kanin Zingo blir stressad när man går i sele och koppel, går det bara bort av sig själv eller måste man göra något?

När jag seltränade Elwis så hade jag alltid på selen när han var ute i hagen och ibland korta stunder i buren bara för att han skulle lära sig att de inte var någonting farligt. Sen när han inte visade något tydligt missnöje så började jag gå ut i sele och koppel på små promenader. Sen har han bara "glömt" att selen finns där.

Det du bör kolla är om selen sitter för hårt eller inte passar i storleken. De ska rymmas 2 fingrar i mag och halsbandet om du har en vanlig H-sele.
Det kan också bero på att kaninen känner sig rädd på det stället och springer spänt hit och dit.

Jag tycker att du ska kontrollera så att selen sitter korrekt och att kaninen inte känner sig besvärad utav selen.
Sedan så tar du kaninen till ett ställe som den känner sig trygg på och ser om den fortfarande reagerar likadant.

Hoppas att de hjälper dig! ;D

//Linnea

Glöm inte att läsa Wilmas blogg!

Kommentarer
Postat av: KaramELLEN

tack för svaret :):)

2011-08-20 @ 16:40:16
URL: http://www.karamellen-ellen.blogspot.com

Innan du kommenterar:
• Alla elaka kommentarer tas bort!
• Tipsa mig gärna om du har några råd!
• Jag vill gärna höra era synpunkter!
• Blogg tips är välkommna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0