Liten snabb svar på tal!

Anonym om Såhär ser det ut idag!:
Hej! undrar om du har något bra tips på hur man kan få kaniner att sluta bita på saker... Läste om någon som lyckats få sin kanin att fatta att "ajaj" betydde att man inte fick vara där och att man skulle gå... Har du något annat tips? funkar det att spruta lätt med vatten när dom gör fel och säga "Nej?"
Tack det var allt!

Svar: Alltså, först ska du ta reda på VARFÖR kaninen biter på saker och försöka åtgärda det. Har du t.ex. nog många gnagpinnar i buren? Har kaninen någonting att aktivera sig med?
Försök att alltid lösa problemet på rätt sätt istället för att försöka "spruta" undan det. Kaninen biter inte på gallret utan anledning (i dom flesta fallen iaf)

Sen tycker jag att det är jätte roligt att ni kommenterar och läser min blogg, men jag tycker faktiskt att det är lite "obehagligt" när folk kommenterar anonymt... Så tänk på det ni anonyma!



★Glöm inte att anmäla er till min JULTÄVLING! ★
                   Avslutas den 24/12

//Linnea

Kommentarer
Postat av: h

2011-12-20 @ 20:33:55
Postat av: h

2011-12-20 @ 20:33:55
Postat av: Hanna

Doris biter på sitt galler som en galning och vill hela tiden ut ur sin bur, men när hon biter och drar i gallret brukar jag inte öppna alls. För då lär hon sig att biter hon och sliter i gallret så vet hon att jag öppnar. Så det går sakta men säkert frammåt med det problemet! :D<3

2011-12-20 @ 20:36:39
URL: http://typkaniner.blogg.se/
Postat av: Emma

Att kaninen gnager på gallret kan bero på understimulering också.

2011-12-20 @ 21:49:32
URL: http://fotoryttarnas.se
Postat av: smurfen

lite anonym igen kanske men det spelar ingen roll för du känner mig nog tyvärr inte... men det är jag som skrivit till de två senaste svar på tal! Min kanin har ganska mkt pinnar att bita på oftast men jag tror hon biter ibland bara för att kaniner gör så ibland i naturen. ibland har jag några oinnar på golvet i mitt rum, då kan hon välja dem men inte alltid! Aja... lite tråkigt ibland bara när hon biter på mina saker men men... Tack så mkt för att du är så snabb svarad! tack för att du över huvutaget svarar.. !

2011-12-21 @ 17:36:03
Postat av: Nils Vikström

Vad intressant du skriver om Linnea. IDIOTISKT! Alltså du som har problem med att hon skriver "Gahh!"

Du kan skriva på nån annan blogg! Föresten ... STICK ÅT IDIOTERNAS LAND! Min kommen tar om bloggen är: SUPER COOL! Den är GRYM!

2012-03-23 @ 15:44:00
Postat av: Nils Vikström

Bra blogg.

2012-03-23 @ 15:45:07

Innan du kommenterar:
• Alla elaka kommentarer tas bort!
• Tipsa mig gärna om du har några råd!
• Jag vill gärna höra era synpunkter!
• Blogg tips är välkommna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0