Julgodis, eller vad man nu vill kalla det!

Tänkte visa er ett toppen recept på kaninchips! (Jag älskar dom själv också, hehe)

Du behöver:
♥ Önskat antal morötter eller rödbetor
♥ Kniv/ Osthyvel
♥ Ugn

Gör såhär:

Skölj, skala och skiva önskat antal morötter/ rödbetor.


Skär i tunna skivor och fördela jämt ut skivorna på plåten och skicka in i ugnen på ca 150-200 grader.
Låt vara inne i ugnen tills de börjar korva sig på kanterna och börjar mjukna.


Ta ut ur ugnen och låt dom lufta och torka sig innan severing.
Smaklig måltid!

//Linnea

Kommentarer
Postat av: Nadja

Ser mumsigt ut!

det ska jag testa till jul :)

Tror du att det går med andra grönsaker också?

2011-12-01 @ 20:39:46
URL: http://smasotaniner.blogspot.com/
Postat av: Johanna och Hogge

Det verkar ju faktiskt riktigt gott! :)

2011-12-03 @ 23:25:45
URL: http://viciousme-hogge.blogspot.com/
Postat av: :D

Sökte lite på google så kom det här upp... verkar som ett bra tips så borde kanske prova men jag undrar om dom blir hårda sen? läste på en annan blogg och då hade dom ett liknande recept fast dom hade ungnsluckan öppen och värmen var endast på 80-100 och där stod dom i sa en timme?

2011-12-18 @ 20:04:55

Innan du kommenterar:
• Alla elaka kommentarer tas bort!
• Tipsa mig gärna om du har några råd!
• Jag vill gärna höra era synpunkter!
• Blogg tips är välkommna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0