Regn hela dagen = presentations träning

Idag var jag i skolan (urk) och avrundade dagen med ett stadsbesök med Vicke där jag spenderade massooor med pengar på fina kläder D:
 
Kaninerna fick komma ut trots regnet, inte så poppis med blöta tassar.
Dom fick komma in på tvättbänken och torka en stund. Då passade jag på att träna kaninernas presentation. Det gick väl sådär, tror inte att dom fattar...
Nog för att mina inte behöver kunna presentera sig eftersom jag inte kan ställa ut dom men det är kul att dom kan visa upp sig fint :)
 
Här kommer alltså försöken:
Elwis låg såhär i ca 10 minuter heeelt blixtstilla utan att röra sig, kände att mitt tålamod inte skulle bli så långvarit men jag tog mig samman och lät han torka upp och få självförtroende.
Sen fick han utforska allt en stund innan vi körde igång!
Efter en stunds okoncentrerat fläng så kunde han fokusera lite och sitta fint, självklart så fick han lite äpple då ;)
Lite halvtaskigt, men vi jobbar på det!
 
Aww! Lilla dvärgväduren Lakritz kan också se lite fin ut ♥

Tror att Greta får hålla lektion om hur man lär kaninerna presentera sig sen =)
 
//Linnea

Kommentarer
Postat av: KaramELLEN

sv: jasså :)

2012-08-21 @ 20:31:10
URL: http://www.karamellen_ellen.blogspot.com
Postat av: Greta

Brukar bara stoppa dom på bordet så sköter dom resten själva. ;) Och göra det ofta typ, så dom vänjer sig och därmed är säkrare och sitter högre.
Mitt problem jag har nu är dock att många av mina sitter för högt. :P Beror lite på vilken ras hur mycket presentation som behövs. Man kan få avdrag både om det är för mycket eller för lite...

2012-08-21 @ 22:16:54
URL: http://www.kaninbodan.bloggplatsen.se
Postat av: Linnea

Sv: dvv rexarna har inte lika bra rexpäls som vanliga rexar, mindre utvecklad om man säger så. :)

2012-08-22 @ 17:05:25
URL: http://detunderbarakaninlivet.blogg.se
Postat av: Johanna (Kaninen Hogge)

Åhh! Bilden där han sitter i diskbänken är gulligullgull!

2012-08-24 @ 21:01:01
URL: http://viciousme-hogge.blogspot.com/
Postat av: sara

Jag behöver också hjälp med hur jag får kaninen å presentera sej fint!

2012-08-25 @ 12:28:22
URL: http://beautifulskaniner.blogg.se
Postat av: Lovisa

vad söt Elwis är när han siter i vasken

Svar: Vask på din dask Lovisa...
//Linnea

2012-08-30 @ 17:11:30

Innan du kommenterar:
• Alla elaka kommentarer tas bort!
• Tipsa mig gärna om du har några råd!
• Jag vill gärna höra era synpunkter!
• Blogg tips är välkommna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0