Det hemskaste

...Känslan när man vet att sitt djur är nära döden. Har nog bara varit med om det 2 ggr med kaninerna.
Första gången var när Elwis hoppade ut ur hagen och blev jagad av en lös schäfer och andra gången var när Elwis fick förstoppning och var riktigt dålig. Vägde 1,4 kg som minst.
 
Kolla så benig Elwis var, tur att det gick över efter en låååång vecka ♥
 
Känslan är hemsk när man är nära att förlora sitt djur eller har förlorat sitt djur. Hoppas att mina djur har länge kvar tills den dagen är här!
 
//Linnea

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Håller med. Det är hemskt om man måste avliva ett djur eller om det dör. Vill aldrig att mina kaniner ska dö!! De borde få leva lika länge som vi (flesta) människor...
Fin blogg iaf! :-)

2012-12-13 @ 19:57:18
URL: http://mathildall.blogg.se
Postat av: Elin

Förstår precis vad du menar... Kommer aldrig glömma känslan när jag upptäckte Santos knöl på kinden. Obeskrivlig känsla.

2012-12-13 @ 20:17:53
URL: http://starsbilder.blogg.se
Postat av: Paulina

Min hund är åtta år nu, och jag har börjat inse att det inte är många år kvar.. Liksom.. Jag vill typ ta självmord när han dör.. Att tänka att han inte kommer och sover med oss, hälsar på oss, kommer när man behöver honom eller bara att ha honomhär, ger mig en klump i halsen, tårarna vill tränga fram och det gör ont i magen. Och att inte hà någon annan hund här som kan trösta.. Min lilla älskling.. Jag ska tatuera in hans namn på min höft.. :'(

2012-12-13 @ 22:54:22
URL: http://Http://happypau.blogg.se
Postat av: Hedda

Fast det kan också vara väldigt befriande, samtidigt som det är helt hjärtskärande att ta bort ett djur... Har ju varit med om otaliga hästar och kaniner, och hur hårt man än faller varje gång reser man sig alltid upp som en starkare människa...
Och oftast kan man hålla huvudet högt och säga att "jag har gjort det rätta, NU lider h*n inte mer..."

Sen saknar man dem alltid, men som sagt så måste man resa sig igen...

2012-12-14 @ 06:28:22
URL: http://dumlesdagbok.blogg.se
Postat av: Beatrice

Det är jobbigt varje gång ett djur dör, men det är jobbigare när man ser tecken på sjukdom eller ålder. Fick halvt panik för ett tag sen när min gammeldam vägrade att hoppa. Men det är bara att acceptera att hon är för gammal nu:(

2012-12-14 @ 15:21:08
URL: http://ebstli.blogg.se
Postat av: anonm

Idag gick min (systersmenjagtoghandomden) älskade bort <3 värsta dagen i mitt liv. Vår älskade Zilla finns inte på jorden mer men i mitt hjärta för alltid <3

2012-12-14 @ 21:31:44

Innan du kommenterar:
• Alla elaka kommentarer tas bort!
• Tipsa mig gärna om du har några råd!
• Jag vill gärna höra era synpunkter!
• Blogg tips är välkommna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0