Skiss!

Nu har jag andra kategorin "Följ mitt burbygge" till "Följ mina byggen" så det blir mer passande till alla byggen :)

Jag har somsagt bestämt mig för ett MLP-hinder och nu har jag skissat upp en liten enklare version av bilden:


Jag har gjort min skiss lite mindre detaljerad och mer utsågningsbar. Jag har även förlängt lite av benen så att man ska kunna fästa bottenplattan och så att hindret inte blir vingligt.

För er som inte riktigt förstår hur hindret ska bli:
Själva ponnyn kommer att vara ett hinderstöd, alltså märlorna (bomhållare) kommer att vara på ponnyns ena sida.
Bottenplattorna kommer att bestå av lite tjockare träklossar som jag hålkar ur och skruvar fast ponny-plattan i.
Jag ska göra 2 st ponny-plattor som märlorna och bommarna ska kunna vara emellan.
Mitt emellan ponny-plattorna kommer bommarna att sitta. Dom ska självklart gå att riva åt båda hållen.

Material jag behöver:
• Minst 1,5 mm tjock Playwoodskiva och inget annat skräp!
• 30 st märlor. 15 på varje ponny-platta.
• 8 st 20 mm tjocka 70-80 cm elrör, alltså bommar.
• Utomhusakrylat (färg) i olika fina färger.
• Hobby-tejp i fina färger.
• Skruv, lim, kontursåg, skruvdragare mm...

Så himla spännande! :D

//Linnea 

Ps. Kika gärna in mitt inlägg om tillvärkning av märlor!
Tryck HÄÄÄÄÄÄR för att komma till inlägget. Ds.
 

Kommentarer
Postat av: Nadja

Du kan laga 2 och skicka ett till mig va? :)

2012-02-19 @ 18:28:49
URL: http://smasotaniner.blogspot.com/
Postat av: Greta

Oh, blir säkert supersnyggt! :) Kul att bygga! Så sugen på göra något jag också, men måste vänta tills i sommar..

2012-02-19 @ 19:01:02
URL: http://kaninbodan.bloggplatsen.se
Postat av: Lizzie

Frågestunden är besvarad i videoklipp som ligger uppe på bloggen, och alla som ställde minst 4 frågor är länkade!



Tack för att du ställde frågor, kram! <3

2012-02-19 @ 20:47:04
URL: http://lizzievargfrost.blogspot.com

Innan du kommenterar:
• Alla elaka kommentarer tas bort!
• Tipsa mig gärna om du har några råd!
• Jag vill gärna höra era synpunkter!
• Blogg tips är välkommna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0