Projekt pågång! #Gerbil

...Och den här gången är det ett gerbillprojekt! :D
 
Köpte somsagt ett stooort 260 liters akvarium för 200:- på ett akvariecenter för en vecka sedan.
 
Nu ser ni att jag har delat upp akvariet i 2 delar med en skiljevägg som har några hål. Ena halvan ska vara helt fylld med spån så dom kan gräva och göra gångar m.m., men att jag samtidigt sparar in på spånet iåmed att det bara fyller upp halva delen.
I den andra halvan ska jag snickra hyllor och och sätta små stegar från djurmagazinet osv... Där ska även sandskålen och maten finnas. Självfallet så har jag spån i den delen med fast inte lika mycket som i den andra delen.
 
Jag ska också snickra till ett lock.
Locket ska vara som på det lilla akvariumet, med träreglar, gångjärn och galler.
Man kommer kunna öppna en halva i taget med hjälp av gångjärnen i mitten vid skiljeväggen. Om man vill så kan man ju också lyfta av hela locket vid rengöring osv.
 
Tror detta bygge blir superbra och hoppas att det blir klart innan 3 veckor har gått så mina små vänner får flytta in så snabbt som möjligt :)
 
//Linnea
 

Kommentarer
Postat av: Nova

Åh, vad naajs! :D

2012-07-03 @ 20:25:22
URL: http://novaasv.blogg.se

Innan du kommenterar:
• Alla elaka kommentarer tas bort!
• Tipsa mig gärna om du har några råd!
• Jag vill gärna höra era synpunkter!
• Blogg tips är välkommna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0