♥~ En dag med Lakritzo ~♥

Känner för att göra ett rätt så långt inlägg idag, så ni som inte orkar läsa kan sluta här.

Först på morgonen när jag vaknade så sken solen utanför mitt fönster, "Ahhh, skönt med sommarlov!" tänkte jag då.
När jag hade käkat frukost och fixat lite inne så gick jag ut till kaninerna och gav dom vatten. Jag brukar bara använda vattenskål till mina niner för Elwis har aldrig haft vattenflaska och Lakritz dricker inte tillräckligt om hon har flaska så jag tänkte att jag kunde prova att ha flaska och vattenskål.
Elwis började genast att gnugga hakan mot den och klösa genom gallret, ingen favorit antog jag. En stund senare (jag satt och tittade på honom för han ser så rolig ut när han är i buren) så började han bita och slicka på pipen när han märkte att det faktiskt kom vatten ur den. Han var så söt!
Efter ett tags slickande så ledsnade han eftersom det inte kom så mycket vatten som när man dricker ur skål, då började han suga på den! Såå jäkla söt!!! ♥ Måste filma det nångång, han är så gullig haha!

När jag gick från kaninbodan så fick Lakritz hänga med till framsidan. Hon skuttade lös medan jag solade i värmen (19,8 grader).
Vid lunchtid hängde hon med mig in en stund i köket (shhy! Säg inte till mina päron) där hon fick skutta omkring medans jag åt. Såklart var hon så söt så hon fick smaka på min müsli när hon hoppade upp i mitt knä.
Vi gosade en stund innan vi gick ut igen och jag bar Lakritz till buren.

Passade på att rensa hennes bur då när jag ändå var där med henne och så gjorde hon något hon aldrig gjort förut, hon la sig ner in mitt knä!! Förstå vilken lycka jag kände!
När hon hoppade tillbaks in i buren så skuttade hon upp på sitt hus och rullade flera ggr innan hon flexade ut och myste.
Hon var så söt när hon somnade och slickade på huset ♥





Du är lycka för mig! ♥

Jag älskar dig mitt svarta hjärta!

//Linnea


Kommentarer
Postat av: Sanna

Har ni sommarlov eller? :)

2012-06-13 @ 10:40:15
Postat av: Johanna

Vad söt hon är:) när fick du sommarlov?:)

2012-06-13 @ 10:46:19
URL: http://kaninerna2.devote.se

Innan du kommenterar:
• Alla elaka kommentarer tas bort!
• Tipsa mig gärna om du har några råd!
• Jag vill gärna höra era synpunkter!
• Blogg tips är välkommna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0