Svar på tal!

Från Clara:
Jag har en fråga. Trefackaren som du har, har ni byggt den själva eller har du köpt den?
 
Svar: 3-fackaren som frånbörjan var en 2-fackare har jag och pappa snickrat ihop själva. Jag fick göra ritningen och sen hjälptes jag och pappa åt att göra klart den :)
 
 
Från Evelina:
Hej Linnea!
Jag har en kanin vid namn William på 1,5år.
Jag vill gärna hoppa med honom, Men problemet är att han inte vill hoppa. Hur gjorde du för att få dina kaniner att vilja hoppa och har du något tips på hur jag kan göra för att få William att hoppa?
 Älskar din blogg och det vore kul om du ville svara på min fråga.
 
Svar: Anledningen till att han inte vill hoppa kan vara att han inte förstår vad det är han ska göra. Börja först att sätta upp ca 4 hinder efter varandra på raken. Hindrena ska vara max 5-10 cm höga eftersom man först bara vill att han ska förstå vad hoppningen ska gå ut på och inte slå något världsrekord.
Prova hoppa en gång i veckan likadant tills han förstår. Hoppa inte mer är 3 rundor per gång så han inte lessnar och höj inte hindrena förrän han blivit säker, det kan verka frestande till en början.
Ibland går det jättebra och ibland är man tillbaka på ruta 1, men tappa inte tålamodet och höj inte hindrena förrän han är jättesäker och förstår vad det är han ska göra.
 
Lycka till och tänk på att ni båda ska ha roligt! :D
 

Lilla Elwis hoppar för första gången ♥
 
//Linnea
 
 

Kommentarer

Innan du kommenterar:
• Alla elaka kommentarer tas bort!
• Tipsa mig gärna om du har några råd!
• Jag vill gärna höra era synpunkter!
• Blogg tips är välkommna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0