Svar på tal! #Kaninuppfödare

Från: My
Hej!
Jag undrar vilka kaninuppfödningar som är seriösast i norrbotten?
Vilken har du köpt dina gossingar från?
Tacksam för svar! :-)
Svar: Hej!
Jag vill ju bara ha hoppisar helst, välj uppfödning efter ditt intresse så klart =)
Elwis är köpt hos Sävast Hoppkaniner i Sävast. Dom är väl helt okej som uppfödning, dock har dom väl inte fött upp "superkaniner" precis, men fina och roliga hoppkompisar blir det. Dom har fött upp 2 st Champions. Elwis har ju tillåmed chans att bli den mest framgångsrika Sävastkaninen... (inte för att skryta haha).
Lakritz är en vanlig kanin köpt från någon random privatperson i Råneå och Sväva är från Khaos Hoppkaniner i gästrike någonstans.
Khaos uppfödningar är blandannat Sveriges mest framgångsrika och välmeriterade hoppkaniner. Det är en mkt seriös uppfödning som bara tar toppenkullar tycker jag.

Bra uppfödare i Norrbotten? Jag kan rekomendera Pilens Hoppkaniner som har bra, hoppiga och trevliga individer. Sen såklart Sävast Hoppkaniner. *Vingens Hoppkaniner* har bara tagit en kull, men Wilma som är innehavare är duktig på kaniner och tänker ut kombinationerna väl. Sen så finns också Hjärtats Hoppkaniner som inte har tagit någon kull än, men som har en på G med Elitklassade föräldrar.

Om du söker en kanin från Västerbotten så kan jag rekomendera Kings Hoppkniner som har fött upp svenska rekordhållaren i längdhopp och bla en S Ch kanin.
Sen finns det Nonstops Hoppkaniner som har varit med länge samt Solrosgårdens Hoppkaniner, Sunlights Hoppkaniner och *Dineros Hoppkaniner* som bara tagit en kull, men den är lovande.

Om någon undrar något mer är det bara att hojta! Hoppas att jag kunde vara till någon hjälp! =D
Det blev värsta "reklamen" nu till alla uppfödare. Varsågod! ;)
 
//Linnea

Kommentarer
Postat av: KaramELLEN

ska du på nån hopptävling snart :P?

2012-10-31 @ 16:20:16
URL: http://www.karamellen-ellen.blogspot.com
Postat av: Hanna

Besviken, du gjorde inte reklam för hjärtats hoppkaniner :'( har inte tagit någon kull iof men en är ju på G. ^^

2012-10-31 @ 16:36:13
URL: http://hannaasliv.blogg.se
Postat av: my

Tack för hjälpen!:-)

2012-10-31 @ 21:09:04
Postat av: Wilma

Åh tack för reklamen ;) <3

2012-11-01 @ 16:31:26

Innan du kommenterar:
• Alla elaka kommentarer tas bort!
• Tipsa mig gärna om du har några råd!
• Jag vill gärna höra era synpunkter!
• Blogg tips är välkommna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0