Hur du lägger in en videolänk i ett inlägg!

Jag har fått frågan att visa hur man lägger in en video/musiklänk i ett inlägg.
 
Välj ut den videonfrån You Tube som du vill använda. Vi säger att jag vill använda Nause Mellow.
Tryck på "Dela" som ligger precis under videoklippet:
Om du har gjort rätt så ska det se ut såhär:

Då trycker du på "Bädda in".
 
Sen så väljer du format på videoklippet. Anpassa storleken på videon efter din bloggs bredd.
Jag har valt 650px i bredd.

När du valt rätt storlek så kopierar du koden som är markerat i rutan.
 
Gå in på inlägget på din blogg och tryck på "HTML" som finns i verktygsfältet. 
Sen ska en ny ruta komma upp. Där klistar du in koden på rätt ställe.

Klistra in och uppdatera!
 
Då ska videon alltså komma upp:
 
Om du vill ha en smal länk med typ musik så ändrar du bara höjden på videoklippet i HTML-koden. Jag brukar ha ca 30 px.
 

Uppdatera!

Resultatet blir då:
 
Hoppas att detta blir till användning! Lycka till!
 
//Linnea

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tack för att du visade hur man gör jag suger ju på de här men det vart bra:) Hade du kunna typ visa hur man sätter upp ett videoinlägg typ när man typ kör kaninhoppning???:)

2012-09-05 @ 15:05:58

Innan du kommenterar:
• Alla elaka kommentarer tas bort!
• Tipsa mig gärna om du har några råd!
• Jag vill gärna höra era synpunkter!
• Blogg tips är välkommna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0