Klickertränar med targetstick!

Här får ni en video som jag klippte ihop igår. Jag klickertränar för första gången med targetstick och Sväva har aldrig klickertränat alls så det var helt nytt för henne.
Lakritz var arg som ett bi och frusen, Elwis snuskig och Sväva lite ointresserad hahahah! Lite av katastrof men vi gjorde vårat bästa ;)
 
Det jag försöker träna på är att kaninen ska följa bollen utan att jag lockar med godis, sen när kaninen gjort rätt så klickar jag med klickern som jag har i samma hand som targetsticken och ger belöning i form av bananchips. Det är populärt. Jag försökte också på lite andra trix som ni får se... Enjoy! :D
 
Den slutar vid 4.40 men sen hände nå helknas men tänk inte på det.
 
//Linnea

Kommentarer
Postat av: Elin

sv: Santos har redan börjat hoppa lite men vi väntar lite nu när det är så himla kallt!! Men jag hoppas att han skall kunna vara med på SM...

roliga idéer du har, att träna kaninerna ;) Kanske något man borde testa :D

2013-01-21 @ 18:30:13
URL: http://starsbilder.blogg.se
Postat av: Beatrice Rudberg

Får väl testa det på Prassel sen. Han kan behöva lite hjärngympa...

2013-01-21 @ 19:57:46
URL: http://coloursforlife.blogg.se/
Postat av: TheEL

sv: ja det är dem :)

2013-01-22 @ 15:46:11
URL: http://karamellen-ellen.blogspot.com
Postat av: Nightflies

Oj visste inte att det gick att klicker träna kaniner men jag har märkt att djur i överlag lystrar till klickljud även om man gör liknande ljud med munnen :)
sv: Nej, inte om man har dem i ett rum utan fönster eller övertäckta fönster. Jag skriver om det i inlägget: om man bortser från faktorer som mörker och att det ska va svalt -det är givetvis väldigt viktigt att samlingsrummet med glasmontrar är ett sådant rum :) Många ponysamlare har tyvärr sina ponier fritt på hyllor i rum men icke förtäckta fönster :/

Postat av: Nightflies

sv: Ja nu är de här speciella glasmontrar som är gjorda för känsliga objekt som på utställningar och sånt så de är bättre än heltäckta skåp du vet vanliga skåp släpper ju in en hel del damm! Dessa gör inte det men sen kostar de ju en slant också -nej billiga skåp är inget alternativ för mig :)

Postat av: Julia

Häftigt! Nu blir jag sugen på att lära mina kaniner tricks med klickern :) Vart har du köpt din targetstick? :)

2013-01-23 @ 16:47:26
URL: http://sunrays.blogg.se
Postat av: Lisa

Hur många "kompost-galler" har du i din hage? Den är ju enorm! :) Tacksam för svar

2013-01-23 @ 18:21:09

Innan du kommenterar:
• Alla elaka kommentarer tas bort!
• Tipsa mig gärna om du har några råd!
• Jag vill gärna höra era synpunkter!
• Blogg tips är välkommna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0