Svart är arg

Idag hade jag nästan heldag med kaninerna efter att jag kommit hem från skolan. Saknar djuren.
 
Lakritz var först ut på promenad. Hon brukar vanligtvis vara seg och stirrig och helt orädd, idag var hon tvärt om. Såfort jag släppte ner henne så började hon kuta nervöst hit och dit! Hon var skitkonstig, tog stora skutt och allt men det värsta var när jag skulle ta upp henne... Jag bromsade in i kopplet försiktigt eftersom hon aldrig slutade springa själv och skulle ta upp henne. Då vänder hon sig skitaggressivt om och hugger efter min hand men jag håller henne mot marken och lyfter upp en ålande och paniksprattlande Lakritzo. När vi brottats klart blev hon kolugn i min famn igen och slapnade av.
Allt detta tror jag kan bero på att hon är brunstig (antingen ligger hon bara med svansen uppe eller så räsar hon i 180), skulle dock vilja tävla nu när hon är lite rivig och inte lat. Hehhehehe!
 
 
//Linnea

Kommentarer

Innan du kommenterar:
• Alla elaka kommentarer tas bort!
• Tipsa mig gärna om du har några råd!
• Jag vill gärna höra era synpunkter!
• Blogg tips är välkommna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0