Hur det går till på en tävling

Fråga ställd av Hanna:
Har du tråkigt någon dag skulle jag vara evigt tacksam om du ville skriva ett inlägg om hur det går till på en tävling, från att du sätter dig i bilden på väg dit tills du sitter i bilen på vägen hem? :D

Såhär brukar en tävlingsdag se ut för mig! =)

Kvällen innan tävlingen så gör jag iordning transportburarna (lägger in en ny tidning, fyller höbollen och hakar på en vattenskål), packar med tävlingsböcker, selar/koppel och lite belöning till både mig och kaninerna i form av frukt och grönsaker.
Damona

På morgonen lägger jag kaninerna i transportburarna, hoppar in i bilen och far iväg!

När man kommer till tävlingsplatsen så lämnar man kaninerna i kanindepån och ser till att dom har solskydd och vatten i skålen. Är man medlem i arrangerande klubb så hjälper man till att bygga man fram banan och ställa iordning allt på tävlingsplatsen innan tävlingen kan starta.
Man får inte glömma att lämna in tävlingsböckerna i anvisad låda för då kan tävlingsresultaten för dagen strykas.

Sen när tävlingen kör igång så kan man hjälpa till att bygga upp rivna hinder i väntan på sin tur. Sen när det närmar sig ens egen tur att hoppa på startlistan så tar man fram sin kanin och låter den sträcka ut lite på marken innan man ska hoppar fram på framhoppningen.
Domaren ropar upp när man får hoppa fram och ska inta banan. Sedan säger varsågod när man får starta.
Sväva
När man hoppat klart sina klasser och det är dags att packa ihop så ska man vara noga med att städa upp allt skräp från tävlingsplatsen (främst efter sig själv så slipper man plocka upp efter andra osv).
Prisutdelningen hålls i slutet av dagen och sen är det bara att packa in kaninerna i bilen och fara hem. Det brukar vara väldigt skönt att få åka hem efter en hel dags kaninhoppning även om man längtar till nästa gång.
 
Om jag missade något särskilt ni undrar så är det bara att fråga =)

//Linnea 

Kommentarer
Postat av: Olivia

Bra beskrivet :) Ska själv tävla på onsdag! :D

Svar: Lycka till! =)
//Linnea

2014-04-12 @ 14:12:42
URL: http://kaninkontrast.blogg.se

Innan du kommenterar:
• Alla elaka kommentarer tas bort!
• Tipsa mig gärna om du har några råd!
• Jag vill gärna höra era synpunkter!
• Blogg tips är välkommna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0